reklama

Som Magister. Kto je viac? (2)

Po mojom článku "Som Magister. Kto je viac?" sa rozbehla celkom pekná diskusia so 45 (!!!) príspevkami. Rád by som ich zosumarizoval a ponúkol svoj osobný dojem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Takže, v siedmich bodoch sa mi podarilo zhrnúť môj dojem z diskusie, ktorá sa rozbehla po mojom článku Som Magister. Kto je viac? .

1. Viaceré príspevky potvrdili zaujatosť a pohŕdanie medzi dvoma stranami (Mgr. vs. svet).

2. Mnohí "normálni ľudia" považujú matfyzákov za divných (a matfyzáci sa urputne bránia, prípadne im je to jedno a už sa s tým zmierili). Poniektorí za to hádžu vinu na spôsob vyučovania matematiky na stredných školách.

3. Ľudia nemajú jasno v tom, kto a kde končí s titulom Magister (nuž, ani ja som v tom pri písaní prvého článku veľmi jasno nemal...). Možné dôvody:
- väčšina Magistrov krátko po skončení VŠ (napr. učitelia, humanitné vedy) si spraví rigoróznu skúšku a tento titul sa im nahradí vyšším (RNDr., PhDr., PaedDr. a pod.)
- tí, ktorí sa takou cestou nevydajú, sa často rozhodnú tento titul nepoužívať (či už vrámci hesla "Nie je dôležitý titul, ale vedomosti" alebo kvôli častej potrebe vysvetľovať o čo ide).
- titul Magister sa vo veľkej miere stotožňuje s matfyzom (no možno len preto, že pomerne veľa z čitateľov blogov je matfyzákmi)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

4. Titul Mgr. je podceňovaný, pretože
- nie je jasné, kto ho vlastne má
- "Pán Magister" je oveľa menej hovoriace spojenie ako "Pán Inžinier" (Ing.), "Pán doktor" (MUDr., MVDr., JUDr.), "Pán učiteľ/profesor" (...). Vyzerá, že mnohí ľudia majú vysokoškolákov roztriedených do týchto troch kategórií.

5. Niektorí sa dotkli témy slovenského univerzitného systému
- ozvali sa veľmi kritické hlasy proti slovenským zvláštnostiam typu RNDr.
- a nechápavé hlasy, prečo ekonómovia končia s titulom Ing.
- a vôbec, kritika úzkošpecializovaných odborov na "univerzitách" (latinské "universitas" znamená niečo ako "zlúčený do jedného")

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6. Matfyzáci sa ale zjavne vytešujú z dobrých možností uplatnenia a z dobrých zárobkov v oblasti aplikácií (programovanie, finančníctvo, poisťovníctvo, inžinierstvo apod.), častokrát po vyštudovaní aj dvoch VŠ.

7. Matfyzáci by mohli skúsiť hľadať svoje životné šťastie u psychologičiek. :)

Peter Jacko

Peter Jacko

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Košičan momentálne pracujúci v Lancastri, UK. Zoznam autorových rubrík:  ...chcel som vedieťGaudeamus igiturMoje skúsenosti zo sveta(Anti)komentáreZo životaSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu